Nöt- och frötacos

Nöt- och frötacos
Bild av http://thenordickitchen.com

Jag var skeptisk första gången jag testade göra "tacofärs" av nötter och frön. Det låter ju inte så... gott? Jag föreställde mig hur det skulle vara att äta dem råa i en wrap och det kändes inte så lockande. Men detta blir något helt annat! Jag har till och med lyckats få våra barn att äta valnötstacos flera gånger utan att misstänka någonting! Om inte det är bevis tillräckligt så vet jag inte...

Ibland tillsätter jag en skvätt sojasås och lite tomatpuré, det tycker jag blir gott!

Det här receptet är från Sofia på The Nordic Kitchen.

The Nordic Kitchen - seasonal living & photography
seasonal living & photography

Nöt- och frötacos

4 personer

4 dl naturella cashewnötter
1,5 dl pumpafrön
3 dl solrosfrön
4 msk ekologisk tacokrydda
3 dl vatten
olja, till stekning

Till servering
majstortillas
majs
gurka
paprika
avokado, eller guacamole
salsa
vegansk crème fraiche

  1. Hacka fröer och nötter grovt, eller använd puls-effekten på din mixer. Rör ihop med tacokrydda.
  2. Hetta upp olja i en stekpanna och stek nöt- och fröfärsen. Rör och tillsätt vattnet. Låt puttra på låg värme i ungefär 5-10 minuter.
  3. Servera med dina favorit-tillbehör.

Du hittar fler recept i Plantry, ladda ner appen här!

‎Plantry: Meal Plans & Recipes
‎Easy Meal Planning & Grocery Shopping. Enjoy tasty dinners with our mouth-watering recipes that are good for you and the planet. MEAL PLANNING IS BETTER • Pick a plan, tweak it, or make one from scratch. Save time and money and eat healthier. • Tasty Vegan Recipes. Eating plant-based vegetarian an…

Trevlig matlagning önskar vi på Plantry 💚